Kozmetika Afrodita je brez dvoma zgodba o uspehu. O slovenskem uspehu. Predstavljamo Afroditino prvo damo, ki sta jo velika ljubezen do kozmetike in jasno zastavljen cilj pripeljala do ustanovitve enega najuspešnejših slovenskih kozmetičnih podjetij, ki zaposluje 130 ljudi, Danico Zorin Mijošek.

Prvi koraki v svet kozmetike in navdih boginje lepote

»Moji začetki segajo daleč nazaj v leto 1970,« se spominja uspešna podjetnica, ki je v zdraviliškem okolju Rogaške Slatine odprla svoj prvi kozmetični salon Afrodita. Izhaja iz obrtniške družine, zato jo je podjetništvo zaznamovalo že v otroških letih. Nanjo in na razvoj njene poslovne ideje je spodbudno vplivalo tudi prestižno okolje Rogaške Slatine, kamor so prihajali gostje iz celega sveta. Ko je v Ljubljani pričela s kozmetičnim izobraževanjem, se je v trenutku zaljubila v svoj poklic in v kozmetiko. Po končanem šolanju je z očetovo pomočjo odprla prvi kozmetični salon. »Najbolj me je zaznamoval jasno zastavljen cilj postati podjetnica, od katerega me nista odvrnila niti skopa ponudba kozmetičnih preparatov na trgu, niti podjetništvu izjemno nenaklonjeno gospodarsko okolje, ki v tistih časih ni spodbujalo zasebne prakse.« Kozmetični salon je poimenovala Afrodita; navdih za ime je našla v grški mitologiji. Želela je nekaj več kot le lasten lokal s svojim imenom, saj je že takrat videla širše ter želela dlje od lokalnega delovanja. »In kaj je bolj primerno kot poimenovati se po boginji lepote?«

Kamen na kamen palača

Danes je Kozmetika Afrodita uspešno slovensko podjetje, ki zaposluje 130 oseb. Svoj uspeh pripisuje postopnemu razvoju, pogumu in skrbni izbiri ekipe sodelavcev: »Menim, da je bilo bistveno razvijati se po malih korakih, postopoma. Bile so priložnosti, ko bi podjetje lahko na hitro razširilo poslovanje, tudi s pomočjo posojil. Vendar sem bila prepričana, da se tudi s krajšimi koraki pride do uspeha, le poguma ti ne sme manjkati. Želela sem obvladovati proizvodnjo ter vzdrževati konstanto kakovost izdelkov. Zato sem vseskozi delovala po svojih zmožnostih ter poslovanje širila načrtovano in po potrebi.« Tim sodelavcev se je dopolnjeval z leti in danes Kozmetiko Afrodita predstavlja 130 ljudi različnih strok, s poudarkom na visoko izobraženem kadru s področja farmacije, mikrobiologije, kemije, kozmetologije, managementa in trženjskega komuniciranja. Skupaj ustvarjajo vzdušje medsebojnega spoštovanja, zaupanja in sodelovanja ter gradijo kulturo nenehnega učenja, odgovornega in učinkovitega dela. Lastnica podjetja je prepričana, da je zadovoljstvo posameznika ključnega pomena, zato temu posveča posebno pozornost. »Na moje poslovne odločitve danes zagotovo vpliva tudi moj strokovni tim. Ob sprejemanju poslovnih odločitev namreč skrbno analiziramo zatečeno stanje ter ocenimo tveganja ter poslovne priložnosti. Na samem začetku sem ključne odločitve sprejemala sama, danes pa narava uspešnega podjetja zahteva timsko delo, torej tudi sprejemanje drugega mnenja in ne nazadnje tudi kritike. Dobra in utemeljena kritika omogoči bogatejšo izkušnjo, pripelje do napredka. In sama vedno težim k boljšemu, k inovativnejšemu.«

Cilj in navdih so zadovoljni potrošniki

Danici Zorin Mijošek navdih predstavljajo zadovoljni potrošniki. Njihovo zadovoljstvo ter uspeh Afroditinih izdelkov jo spodbujata k razvijanju teženj po boljšemu. Vsak izdelek, ki ga predstavijo tržišču, je skrbno zasnovan v kompleksu lastnih laboratorijev na temelju domačega znanja in prvenstveno na temelju naravnih aktivnih sestavin. Z veliko odgovornostjo delujejo v dobro potrošnikov, da jim omogočijo zdravo ter koži prijazno nego. Ter da izpolnijo obljube, s katerimi se zavežemo ob promociji svojih izdelkov. »Value for the money « je izraz iz ekonomije, brez katerega naša produkcija ne bi mogla delovati, pristavlja ustanoviteljica podjetja.

Marmelada ali ločitev!

Na moji dolgoletni poti me je vedno vodila dobra volja, z nasmeškom na obrazu pripoveduje Zorin Mijoškova, ki se še posebej rada spominja, kako so se skupaj s sodelavci nasmejali ob lansiranju izdelka Marmelada za hitro porjavitev kože, ki je praktično obnorel Slovenijo, saj jo je bilo težko kupiti, ker niso načrtovali tako velikega povpraševanja. Na maloprodajnih mestih so nastajale čakalne vrste. S strani kupcev so prejeli številne zabavne fotografije z nanašanjem različnih vrst marmelad na kožo, pa tudi zabavne telefonske klice, na primer gospoda, ki jih je rotil, naj mu pošljejo Marmelado, ker ga bo sicer zapustila žena.

Družinsko podjetje – življenjski uspeh in ponos

Najbolj je ustanoviteljica Kozmetike Afrodita ponosna na svoj delovni tim. Brez njega, skromno dodaja, ji ne bi uspelo. Še posebej pa jo veseli in navdaja s ponosom, da so del tega tima tudi njeni otroci in njihove družine. Z vso odgovornostjo in predanostjo uspešno sodelujejo v procesih dela ter potrjujejo, da se lastnici za bodočnost podjetja ni treba bati. »Občutek, da sem uspela ustvariti družinsko podjetje, ki jim omogoča stabilnost in varno eksistenco v življenju, me kot mater navdaja z velikim zadovoljstvom. Lepo je doživeti, da te lastni otroci cenijo in spoštujejo, če pa se z njimi srečuješ vsak dan tudi na delovnem mestu, je še lepše. Družinsko podjetje lažje prenese morebitne krize, a lahko pogosto prinese tudi trenja in zamere. V primeru moje družine ni tako, saj lepo sodelujemo in si medsebojno izkazujemo podporo in spoštovanje.«

Ljubite, vztrajajte in bodite potrpežljivi

In kaj Danica Zorin Mijošek svetuje mladim podjetnikom in podjetnicam, ki vstopajo v čudoviti, a ostri in konkurenčni svet kozmetike? »Opažam, da imajo mladi podjetniki zelo razvito kreativno mišljenje, so zelo ustvarjalni. Ovira pa jih neučakanost. Za uspeh pa je predvsem potrebna potrpežljivost. Za uspeh na področju kozmetike pa je ključnega pomena tudi, da imaš kozmetiko rad. Kot sem omenila, sem se sama v kozmetiko zaljubila ob prvem vstopu v kozmetični salon in ta ljubezen še vedno traja. Zato tudi ne poznam delovnega časa, ker je kozmetika ne samo delo ampak tudi moje preživljanje prostega časa. Mladim svetujem, da vztrajajo, še posebej če imajo razvito poslovno idejo.«

„Zaupaj vase in sledi svojim sanjam.”