Damjan Zupan je direktor podjetja ART-PE (ART kozmetika) iz Trebnjega, ki slovenski (zadnje čase pa tudi hrvaški in srbski) trg oskrbuje z opremo za kozmetične in frizerske salone, potrošni material in kozmetiko. Na slovenskem tržišču so prisotni že skoraj 15 let, uspeh pa direktor pripisuje trdemu delu, odlični in tesno povezani ekipi sodelavcev, kakovostni ponudbi ter korektnemu odnosu do strank. Naše uredništvo je od direktorja podjetja izvedelo marsikatero zanimivost, na primer tudi to, da je za dobro delovanje podjetja zelo pomembna tudi tašča …

Ste direktor enega najbolj uspešnih podjetij v slovenski lepotni industriji. Kako vas je pot zanesla v kozmetiko oziroma frizerstvo? Kot moški v tem poslu ste bili ob vaših začetkih najverjetneje eden redkih?
»Hvala za kompliment (smeh). Želim si, da bi tako bilo, ja. Vse skupaj se je začelo, ko sem spoznal ženo Petro. Ona je takrat že imela frizerski salon v Novem mestu. Ravno je dobro začela, delala je pod imenom znane, prestižne slovenske frizerske franšize. Pričela sva s širitvijo v kozmetični salon, iz česar pa se je potem vse tudi razvilo naprej. In še vedno se razvijamo.«

Kaj je vaša najljubša in najmanj priljubljena naloga direktorja podjetja?

»Včasih je prijetno, včasih manj. Najtežje mi je izbirati nove sodelavce. Smo odličen kolektiv, brez izjeme super funkcioniramo. Kdor dela, greši, v osnovi pa delamo složno, učinkovito, uspešno. Od vsega sem najbolj vesel, ko slišim, da sodelavci radi pridejo v službo in da se pri nas dobro počutijo. Zato pri izboru novih sodelavcev še posebno pazim, da pridobim pozitivna mnenja sodelavcev.«

S sodelavci ste videti kot velika srečna družina … Kakšen vodja ste in kaj od sodelavcev pričakujete?
»Odnosi, tako v podjetju, kot zasebno, so najpomembnejši v življenju. Korektnost in poštenost sta na dolgi rok vedno nagrajeni. V to sem prepričan. Včasih se tudi s sodelavci pohecamo, da smo kot družina, in zelo sem vesel, da tako mislijo. Seveda ni vsak član ekipe prav vsak dan takšnega mnenja (smeh). Tudi pri nas sta prisotna stres in težave.
Cenim sodelavce in vesel sem, da cenijo mene. Zgodbo ART-PE trenutno ustvarja 16 ljudi, različnih starosti (od 19 do dobrih 50 let) in poklicev, od osnovnošolske izobrazbe do magisterija. Od sodelavcev pričakujem ˝le˝ to, da 100 % opravljajo svoje delo. Če se nečesa lotiš, je potrebno dokončati. Če nekaj obljubiš, je obljubo treba držati. Ne glede na ceno. To včasih ni enostavno, ker velikokrat ni vse odvisno samo od nas.
Veliko dam na prijetno vzdušje, saj smo le tako po mojem mnenju lahko uspešni. Vsako sredo nekdo skuha kosilo za vse sodelavce. Prvi sem se napisal jaz. Okoli tega dogodka imamo od ponedeljka do srede veliko ˝dela˝, saj nihče do zadnjega ne izda, kaj bo pripravil. Dogajanje objavljamo tudi na Facebooku, Instagramu, spletni strani. Ljudje nas spremljajo …  Zanimivo je nam in zanimivo je našim  strankam.«

Že slabih 15 let ste največji ponudnik kozmetične in frizerske opreme v Sloveniji, imate tudi lastne blagovne znamke. Medtem ko se podjetja v lepotni industriji izgovarjajo na krizo ali celo zapirajo, vi rastete. Kakšna je vaša skrivnost uspeha?
»Res vsako leto rastemo, saj veliko vlagamo v razvoj in kvaliteto storitve. Od prvega dne mi je v poslu najbolj pomembno najboljše možno razmerje med kvaliteto in ceno. Prodajamo ves potrošni material, ki je evropskega porekla, odlične kvalitete in najboljše cene. Zaradi nizke cene težko vlagamo v reklamo, zaradi česar na tem področju rastemo počasneje.
Osebno se zelo trudim, da prvi slovenskemu tržišču ponudimo nove tehnologije in kvalitetne naprave. Prodali smo preko 60 IPL naprav, ki resnično zmorejo čudeže. Kvaliteta je izrednega pomena, saj se bo stranka vrnila le, če bo z napravo v salonu zadovoljna. Zelo pomembna pa je tudi poprodajna (servisna) storitev. Imamo lasten servis, kar nam daje dodatno možnost hitrega posredovanja.«

Pred kratkim ste organizirali hišni sejem v vašem podjetju in k sodelovanju povabili tudi lepotne strokovnjake in predavatelje. Menite, da se slovenska kozmetična industrija izboljšuje, bo v prihodnosti več sodelovanja in povezovanja?
»Slovenci smo Slovenci, dokaj specifični glede tega. Sam nisem takšen. Z vsemi ˝konkurenti˝, s katerimi sodelujemo, sem bil jaz tisti, ki sem poklical prvi in predlagal sodelovanje. Prepričan sem, da skupaj zmoremo več. In da bi skupaj ustvarili še več, če bi več sodelovali.
Kvaliteta kozmetičnega znanja v Sloveniji je v splošnem na zelo nizkem nivoju. Težavo vidim v sistemu šolstva, ki dopusti tolikšno število programov na tem področju in ustvari preko 400 kozmetičnega osebja letno. To je razlog, da je poklic razvrednoten, da je toliko dela na črno in cene storitev tako neenakomerne. Dejstvo je, da je v salonu težko delati kvalitetno, hkrati pa biti najugodnejši. To enostavno ne gre skupaj.«

Naš hišni sejem je bil prvič organiziran bolj kot razprodaja. Zaradi dobrega odziva strank je postal tradicionalen, letos je potekal tretjič in prodajnemu segmentu dodali  izobraževalni del. Kot nedeljo, ki jo preživimo skupaj, se spoznamo, pogovarjamo in se izobražujemo.
K sodelovanju smo povabili priznane strokovnjake, s katerimi smo organizirali predavanja in delavnice, kjer smo predstavljali našo kozmetiko, aparate, tehnologije, tretmaje. Zanimanja je bilo ogromno, prišlo je več kot 450 ljudi in sreča, tako moja kot sodelavcev, je bila neizmerna. Res smo veliko delali in ni lepšega poplačila, kot zadovoljstvo obiskovalcev in sem in tja kakšna pohvala, zahvala.«

Za nakupe v vašem podjetju se odločajo tudi stranke iz tujine. Ali obstaja kakšna razlika med delom s Slovenci in tujci?

»V zadnjem obdobju se širimo še na hrvaški trg. Nekaj malega delamo tudi v Srbiji. Ta trg je povsem specifičen. Ljudje so drugačni, razmišljanje je drugačno. Sodelavka Diana, ki je iz Zagreba, nam veliko pomaga in nosi glavnino zaslug v tem segmentu.

Kakšen pristop imate v oglaševanju? So socialna omrežja dober kanal?
»Najboljši kanal je dober glas. Imamo bogato spletno stran in tudi na Facebooku smo zadnje čase več prisotni. Je pa težko pri nizkih ˝maržah˝ in veliki konkurenci poiskati še denar za marketing.
Delamo na način brez terenskih zastopnikov, kar bomo v kratkem spremenili.«

Vaše stranke hvalijo kakovostne naprave in produkte, zelo pa izpostavljajo profesionalen, prijazen in odkrit pristop vaše ekipe. Kdo so vaši zaposleni in kaj bi izpostavili kot posebnost vašega tima?

»Imam res srečo, da imam tako super sodelavce. Delujemo kot tim in smo tim. To je tudi razlog, da imamo upravni del odprt, vsi zaposleni delamo skupaj v velikem in odprtem, svetlem prostoru. Vsi vse slišimo, vsi vse vemo. Ni tajnih stvari, po drugi strani pa smo o vsem na tekočem.
Luka je vodja prodaje za Slovenijo in skrbi za večji del komunikacije s slovenskimi kupci, Barbara skrbi za nabavo in logistiko. Mateja, sicer profesorica po izobrazbi, dela na področju marketinga, dizajna, spletne strani, Facebooka. Matej je vodja servisa in skladišča. Anja ima diplomo iz kozmetike in skrbi za izobraževanja v firmi, za protokole pri delu z napravami in kozmetiko, predstavlja naprave in izvaja izobraževanja pri strankah. Diana skrbi za kupce iz Hrvaške in Srbije, potem sta tukaj še Urška, ki je področni vodja prodaje in Žiga, ki skrbi za skladišče in dostave. Imamo še tri frizerke in tri kozmetičarke, ki s svojimi specifičnimi znanji ogromno pripomorejo k uspešni poti ART-PE.«

Kaj bi svetovali mlajšim generacijam, ki se podajajo v svet posla?
»Težko je biti pameten v teh časih. Nikjer ni enostavno, podjetništvo pa je še posebej velika vojna. Vsak dan so bitke. S časom, z denarjem, z dobavitelji, s strankami. Težko je vedno vse zmagati, ampak za uspešno poslovanje jih je pa večino treba.«

Kako usklajujete veliko podjetje z zasebnim življenjem? Kakšno vizijo imate za prihodnost?
»Brez tašče in tasta bi težko usklajeval zasebno življenje in posel. Žena Petra vodi dva salona, v Novem mestu in Domžalah, in tudi veliko dela. Otroka, Taja in Tim, sta stara 7 in 3 leta. Večkrat pridem pozno domov, ko že spita. ART-PE vidim kot stabilno podjetje, ki bo vztrajno raslo in svojim partnerjem zagotavljalo najboljše možne usluge. Korekten odnos in pošteno delo lahko prineseta le rezultat.«