Manikerji in manikerke s(m)o ljudje z veliko ljubezni do lepih nohtov, z natančnim poznavanjem svojega področja in s(m)o pri svojem delu bolj ali manj uspešni. To pa še ne pomeni, da s(m)o vsi brez napak. Spoznajte 9 najpogostejših in največjih »grehov«, ki jih dela marsikateri maniker oziroma manikerka. 

 Doug Schon je mednarodno poznan znanstvenik, avtor številnih knjig in priročnikov ter avdio in video programov izobraževanj in neštetih člankov in recenzij izdelkov in priznan »nail educator« z več kot 30-letnimi izkušnjami v kozmetični in lepotni industriji. Ima edinstveno sposobnost, da zapletene koncepte razloži na enostaven način.

  • Nepravilno strjevanje materiala 

Pravilno strjevanje je eden izmed najpomembnejših dejavnikov za kakovosten končni izdelek, zato je tudi na prvem mestu najhujših napak, ki jih manikerka lahko naredi. Najpogosteje pride do napak pri preveliki količini »monomerja« in uporabi napačne lučke za strjevanje. 

»Pravilno strjen material v osnovi skoraj nikoli ne povzroči alergične reakcije – problem so premalo ali pretirano strjeni izdelki, ki jim je koža dalj časa oziroma večkrat izpostavljena. Če je material pretirano strjen, lahko povzročimo trajno škodo na nohtni plošči in posteljici, saj je tak material izjemno težko odstranjevati – posledično se lahko zgodi, da bomo pri odstranjevanju poškodovali naravni noht,« pravi Doug Schoon. Podaljšano strjevanje včasih na nohtni posteljici povzroči poškodbo, podobno opeklini, ki lahko vodi v infekcijo.  

Ne samo stranka, tudi maniker/-ka je izpostavljena alergenom – premalo strjen material, ki ga pili, pristane na mizi in pride v kontakt z njeno kožo. Daljša izpostavljenost takšnim snovem lahko vodi v razvoj alergij. Lahko se zgodi, da svojega dolgoletnega poklica iz zdravstvenih razlogov ne boste mogli več opravljati.  

  • Neupoštevanje navodil za uporabo 

Iznajdljivost in praktičnost sta lepi in zaželeni lastnosti, a ko manikerke začnejo iskati »bližnjice« pri svojih storitvah, se lahko stvari hudo zalomijo. Predvsem velja to v primerih, ko mešajo proizvode več različnih proizvajalcev. »Takšne manikerke so prepričane, da so našle boljši način uporabe, kot ga priporoča proizvajalec. Ampak to sploh ni res! Niso našle boljšega načina, ampak zgolj nadomestek, ker ne znajo ali nočejo postopka narediti pravilno,« razlaga Doug Schoon.  

Kombiniranje nad lakov, pod lakov ali lučk različnih proizvajalcev pri isti storitvi ima lahko resne posledice. Če se stranka odloči za tožbo, manikerka nima zaščite proizvajalca, saj ni upoštevala priporočenega postopka uporabe. 

  •  Neupoštevanje simptomov 

Vaša stranka se pritožuje nad bolečimi, občutljivimi nohti. Opazite rdečico, otekanje in odstopanje ter mehanične poškodbe na nohtni plošči. Telo nam sporoča, da je nekaj narobe. Kaj storite? 

»Manikerke s kakovostno izobrazbo so podobne pravim detektivom. Prepoznajo znake, ki kažejo na problem in znajo odkriti krivca oziroma razlog, da do njih prihaja,« pravi Schoon.  

Vemo, da lahko daljša izpostavljenost nepravilno posušenih proizvodov na koži povzroči alergijsko reakcijo in povečano občutljivost. Lahko pa se tudi zgodi, da se stranka na storitev vrne z mehaničnimi poškodbami na nohtih. Zato ima manikerka ob pojavu poškodb, alergij ali drugih zdravstvenih tegob dolžnost, da delovni proces prekine. Storitve ne sme izvajati, kot bi jo sicer, ampak mora najprej najti rešitev za problem, šele nato lahko varno opravi storitev – v mnogih primerih se svetuje, da stranko napoti k zdravniku. 

  •  Za slabe rezultate krivimo stranko ali material 

Ko manikerka pri storitvi naredi napako, je povsem zgrešeno, da se stranko ali proizvod okrivi za slab končni rezultat. Zaradi neupoštevanja priporočenega postopka s strani proizvajalca materiala lahko pride do poškodovanih nohtov, predvsem zaradi nepravilnega odstranjevanja ali pretiranega piljenja.  

Med nespretnimi manikerkami je izgovor: »Umetne mase vaš noht izsušijo in je zato tako videti,« izjemno priljubljen. Doug Schoon je glede tega zelo jasen: »Suh noht ne moremo metati v isti koš kot poškodovan noht. Nepravilno piljenje je eden izmed glavnih krivcev poškodovanih nohtov in zanj ne moremo kriviti stranke.« 

  •  Grobo odstranjevanje umetnih mas z nohta 

Pri odstranjevanju umetne mase moramo imeti jasen cilj: naravnega nohta ne smemo poškodovati.  Nikakor ne smemo uporabiti sile oziroma močneje pritisniti, da odstranimo sloj mase. »Razmislite o tem, kar počnete: maso ste pravkar topili 10 minut v močnem topilnem sredstvu, kar je ostalo na nohtu, je očitno zelo trpežno.« Veliko bolje kot nežno drgnjenje je podaljšati čas topljenja. Samo odstranjevanje bo tudi lažje, če upoštevamo naslednji korak. 

  •  Ne čakajte predolgo s korekturo 

Ste presenečeni? Upoštevajte tole zanimivo dejstvo: veliko lažje odstranimo gel dan po nanosu kot pa 3 tedne kasneje. Dlje kot je masa na nohtu, težje jo je odstraniti. Če smo jo v lučki strjevali dlje časa, kot je priporočeno, in čakamo dalj časa, preden naredimo korekturo, lahko povzročimo precej težav. 

Priporočljivo je, da upoštevamo navodila proizvajalca glede obstojnosti materiala, kako hitro stranki nohti rastejo (poleti recimo hitreje kot pozimi) in kako dolgo se material odstranjuje.  

  •  Slabo prezračeni prostori, v katerih izvajajo storitev 

Najpogostejši izgovori, zakaj saloni pogosto nimajo dobrega sistema prezračevanja, so: predraga investicija, preglasni sistemi prezračevanja in nepraktičnost aparatur. Zakaj saloni pogosto zanemarijo ta pomemben vidik? Ker se ne zavedajo oziroma ne cenijo pomena dobrega in svežega zraka. Zgolj odpiranje vrat ali stenski ventilatorji niso dovolj – prašnih delcev, ki nastanejo pri piljenju, takšen pristop ne odstrani. Ne le, da s slabim zrakom škodimo stranki, ki je pri nas le kratek čas, najbolj škodimo sebi in sodelavcem, ki so dan za dnem izpostavljeni slabemu zraku. 

  •  Diagnosticiranje in zdravljenje 

Manikerke nas polepšajo. Zdravniki diagnosticirajo in zdravijo. Vidite jasno razliko? Resda kakšni dobronamerni nasveti v salonu ne bodo nujno tudi škodljivi, vendar lahko pride do problemov, ko se manikerka postavi v vlogo zdravnika in priporoča določeno obliko zdravljenja. Prepoznavanje bolezenskih znakov je vsekakor nujen del storitve v manikiri. V kolikor prepoznamo simptome bolezni ali okužbe, pa s svetovanjem ne smemo presegati meja svojega znanja. Dolžni smo, da stranko napotimo k specialistu. Tako zaščitimo sebe in nenazadnje tudi stranko, ki bo dobila strokovno pomoč.  

  •  Znanja ne dopolnjujejo na dodatnih izobraževanjih 

Nohtno industrijo pestita dva temeljna problema oziroma tipa manikerk:  

  1. manikerke, ki že dolga leta delajo nohte, ne čutijo potrebe po aktualnih in dodatnih izobraževanjih.
  2. Manikerke na začetku svoje kariere, ki se osredotočajo zgolj na dizajn in nail art.  

Resda to ne drži za vse – tudi v Sloveniji imamo nohtne tehnike, ki so izjemno podkovani v znanju svoje stroke. Vendar imajo manikerji, vsaj kot celota, manj tehničnega znanja, kot so ga imele manikerke pred nekaj leti. 

Nohtna industrija se spreminja s svetlobno hitrostjo: na trg prihajajo novi proizvodi in tehnike nanašanja – včasih je skorajda težko slediti vsem spremembam. Za svoje znanje smo sami odgovorni – osnovni tečaji in enodnevne delavnice predstavljajo osnovo, na kateri mora manikerka graditi. Umetniški tečaji, kjer se uči nail art, so izjemo priljubljeni v Sloveniji, a so tehnični tečaji tisti, na katerih dobimo največ celovitega znanja. Na njih se manikerke učijo uporabe materialov s tehnikami, ki zagotavljajo optimalne rezultate, ne da bi na naravnem nohtu povzročili škodo. Aktualiziranje znanja, dodatna usposabljanja in spremljanje novitet so nujni, da manikerke/-ji nudijo kakovostne in profesionalne storitve. 

 MOJCA JANEŽIČ, 
direktorica Akademije Studio  
Lepota, kozmetičarka, Interna- 
tional PHD master educator,  
članica komisije za preverjanje  
in potrjevanje NPK Maniker-ka,  
sodnica.